lauantai 4. huhtikuuta 2020

Kun jälleensynnyin hirviönä

Koko maailma tuntuu oudolta. Olen jatkanut omia töitäni etänä ja ollut hyvinkin työllistetty viimeisen kuukauden. Olen kaivannut sellaista normaalitilaa, jossa ennättäisin lukea aivan omassa rytmissäni, mutta näin ei ole käynyt. Minun on turha tuskastua siitä, koska nyt on tärkeämpiäkin asioita käsillä. Yöpöydälläni luettavien kirjojen pino kasvaa. Vapaan lukutilan puutosta kuvaa hyvin uutuusmangan lukuaika. Oikeasti tähän teokseen menisi tunti tai vähemmän. Nyt olen lukenut sitä viikon. Viime yönä sain teoksen luettua.

Kansi, jossa on lohikäärme, tuntui sopivalta kuvata lohikäärmepaitani päällä. Uskon lohikäärmeiden olevan juuri noin kauniin värisiä.

Kun jälleensynnyin hirviönä houkutti minua jo nimensä perusteella. Täydellinen syötti kaltaiselleni lukijalle! Teos alkaa turhia aikailematta, ensimmäisen luvun nimi on Kuolema ja jälleensyntyminen. Mikami (lieneekö etu- vai sukunimi) on vailla tyttöystävää elävä aikuinen mies, joka kuolee yllättäen. Vaikka keho kuolee, tietoisuus jää elämään ja ihmettelemään toinen toistaan seuraavia outoja tapahtumia.


Jo takakansi paljastaa, että päähenkilö jälleensyntyy pienenä limapalleroisena. Maailma, johon tarinassa siirrytään, on erikoinen fantasiamaailma, jossa ei tunnu olevan mitään rajoja. Välillä minun piti palata takaisin päin pysyäkseni kärryillä kaikista hurjasusista, kääpiöistä ja hiisistä. Uusia käänteitä riittää todella paljon ja tarinan vauhti ei tunnu hiljenevän lainkaan.


Kun jälleensynnyin hirviönä on hauska ja erittäin viihdyttävä manga. Minua nauratti ääneen jo alun hahmoluokan säätämisissä. Nautin päähenkilön hömelyydestä ja kaiken sattumanvaraisuudesta.

Sain kustantajalta tämän luettavaksi. Onnistuin myös ostamaan itselleni kyseisen sarjakuvan. Älkää edes kysykö, miten se on mahdollista. Vien nuo eteenpäin omille lukiolaisilleni, kunhan tästä palataan takaisin töihin.

Kiitos lukukappaleesta kustantajalle.

Teos: Kun jälleensynnyin hirviönä
Luoja: Fuse
Manga: Taiki Kawakami
Hahmosuunnittelu: Mitz Vah
Suomentaja: Kim Sariola
Julkaisuvuosi: 2020 (alkuperäinen 2015)
Julkaisija: Sangatsu Manga (WSOY)

Ei kommentteja: